kiss pa strumpan

2009-10-05|12:40:20
Alarmet ringde 07.15, steg upp ur min sang. Satte pa mig rena klader, tvattade ansiktet for att piggna till, baddade sangen och gick ner for att ata frukost. Som den vanliga rutinen, rostade mackor med citron "marmelad" :) Nar jag atit upp berattar Sara for mig att hon glomde saga till mig igar att jag egentligen borjar halv 1 idag. Och jag som gick upp kvart over 7! (Y) Men hon sa att eftersom jag anda gatt upp kunde jag jobba fran 8 till 9 och sa jobba en timme mindre sen. Och jag tankte att det var ju lika bra det eftersom jag nu redan hade stigit upp ur min koma. Jag gick upp igen for att stada i ordning och badda sangarna i barnens rum. Och fick tvinga upp Sam ur sangen for att ga ner och ata frukost. Han var hur seg som helst idag. Jag vet inte hur manga ganger jag fick saga till han att satta pa sig sina klader och sen ga ner och ata fukost. Han var helt i sin egna varld och skulle badda sin sang och sin storebrors sang. Jag bara, jag kan badda, bara du tar pa dig och gar ner och ater nu. Efter en lang tid sa var han pakladd och gick ner for att ata. Da var det dags for Isaacs tur. Han vill aldrig gora som man sager, sa jag fick gora en tavling. Jag tar tiden hur fort du tar pa dig kladerna, sa jag borjade rakna och jisses vad han skulle i kladerna fort. Det gick for fort for mig. Jag hann inte med att fa pa han byxorna ordentligt, sa han trillade nastan omkull:P Antligen en Isaac klar ocksa. In pa toaletten for att gora klart deras tandborstar och jag hann med en snabbis pa toan sjalv. Men Da... Det lag kiss pa golvet precis vid toan som jag SJALVKLART trampade. Av med mina strumpor och tvatta fotterna fort som attan och tvatta upp pa golvet. Barnen ar tydligen inte sa bra pa att traffa ratt. In pa mitt rum for ett par nya strumpor och slanga de andra till tvatten! (Y) Sedan ner igen, hamtade bebisen, upp for trappan igen, in pa hans rum, byta bloja och satta pa han klader for idag :) Och sen ner for att mata honom i barnstolen. Sen var det dags for tandborstning for Isaac och Sam, Joe hade redan borstat sina. Nar de var klara sprang de ner igen for att fortsatta att kolla pa Robin Hood. Men da kom jag ner och sa till Joe att stanga av tv:n och att de skulle satta pa sig skorna allihopa. Joe och Sam gjorde som jag sa, men jg var tydligen elak som sa att de var tvugna att stanga av tv:n, sa Isaac borjade stor tjuta, Yeey! (Y) Satte bebisen i vagnen och gjorde alla redo for skolan medans Sara satte pa sig klader. Alla var klara och vi gick ut. Da borjade det regna, KUL! Jag och Jake blev kvar i huset medans Sara tog de andra barnen till skolan. Och Isaac ville folja med dem. Nar de kom tillbaka blev jag ledig tills halv 1. Da hade klockan blivit 10 over 9. Sa jag gick upp till mitt rum for att ta fram handduk och shampoo & balsam. Gick in till badrummet och satte pa vattnet till badkaret. Ett varmt bad, skulle bli skont. Tog i lite skum med lavendel doft ocksa, Harligt! :) Och nu sitter jag har och har ingenting for mig:P Skriver mer senare ikvall :)

Jag saknar er mina älsklingar!!

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test