Skola igen, stress igen

2009-03-11|18:04:04
Hej bloggen!
Var i skolan idag ialla fall, iofs så var denna dagen inte speciellt seriös. Vi började med Diggit. Diggit är våran skoltidning för er som inte vet. Ialla fall, på den lektionen så spelade jag, matilda, Jinda och camilla rappakalja, eftersom att vi ska skriva om "Diggit testar" och just idag så testade vi spel. Imorgon kanske det blir ett nytt spel. Ialla fall, vi blev inte klara på Diggitlektionen, så vi tänkte fortsätta på våran Graflektion, vilket vi hade fått om inte SYO-guiden skulle komma och prata då. Suck. Satt och lyssnade på han, i evigheter, kändes det ialla fall som. När det väl var slut så gick vi in till Graf-salen igen för att spela klart. Men så klart, vi blev inte klara då heller. Vi skulle då ha Eva-Lill på våran sista lektion, och vi tänkte att vi kanske kunde få spela klart på den lektionen. Så vi tog ett snack med henne, men ah. Hon sa att vi fick göra vad vi ville, men vi skulle få frånvaro om vi inte var där. Så det var bara för oss att sätta oss och lyssna på henne. Så skulle vi kolla på en film som skulle hålla på i 30 minuter. Gött tänkte jag, då kan man sova. Men då CP:ar filmen, så vi kunde inte se den. Men istället för det, så fick vi sluta, HALLELUJAH! Det var bara för oss att pallra oss in till graf-salen igen för att spela klart, och några minuter senare. Matilda vann! Grattis! :) Efter det var det dags för ett möte med Lena, min handledare på APU:n. VI pratade om vad vi ska göra för projekt och tider och sånt. När mötet var klart åkte ja och tobbe till vårdcentralen för att kolla upp vad det var för fel med mig. Jag tar en nummerlapp för att vänta, när det blir min tur säger jag, jag ska till läkaren 14.20 och hon slår in mitt personnummer och säger, du ska till sjuksyster(med ett litet katigt svar). MEN HERREGUD SPELAR DET SÅ STOR ROLL ELLER? aja, tänkte jag och gick upp för trappan till den röda soffan för att vänta på sjuksyster! Hon ropar in mig och vi går in på hennes rum. Hon tittar med en ficklampa i munnen och säger att hon tror inte att det är körtelfeber iallafall, vilket jag inte trodde heller. Sen kör hon ner en lång tops i halsen på mig så jag nästan spydde. Men Så klart så var hon inte klar, hon tog bara på den ena sidan, så det var bara för mig att förbereda mig för topsen igen och en härlig kväljning igen. När hon var klar sa hon åt oss att gå ut till den röda soffan igen. Det skulle ta 5-10 minuter innan jag skulle få svar. Som sagt, 5-10 minuter senare kom hon ut och sa att det inte var nåt fel på mig. Tack och lov, det hade jag inte hunnit med nu. Efter vårdcentralen åkte vi till banken för att beställa pengar som jag ska ha med mig till polen. Men sån tur ska jag väl inte ha, nej, det var försent, de får de pengarna nästa torsdag och då har jag redan åkt. Sen bar det av hem till min mormor och morfar för att prova "provklänningen" som mormor har sytt till mig i ett lakan. Den blir perfekt, precis som jag vill ha den. Sen när hon är helt klar med lakanet så kan hon börja sy i det riktiga tyget. Härligt, det känns på god väg nu!:) Efter mormor och morfar åkte vi till coop för att köpa frukt, ost, mjölk och baguetter. Sen tankade vi och nu sitter vi här hemma hos mamma och pappa igen med varsin dator i knät. Ungefär en helt vanlig dag;)

Berätta, hur har eran dag varit? :)

puss & kram


Kommentarer
Postat av: Juliflickan

Haft en bra dag ?!

2009-03-11 @ 19:05:29
URL: http://emmajuli.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv: Okej jag lägger till dig om fem minuter, lägg till mig med då :)

2009-03-11 @ 19:58:08
URL: http://vaxjomalmros.blogg.se/
Postat av: sofia

oj herregud vilken dag ;) lite mer fart än vad de är mina.. hehe, jag har en ny blogg som jag startat lite sisådär lätt, kommer skriva i åda bloggarna fast kanske lite mer i den ya, kika in vettja ! sophiiiaas.blogg.se :)

2009-03-12 @ 13:14:42
URL: http://sofiiaanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test