Sthlm 13/2 - 15/2

2009-02-17|12:13:47
God dag alla läsare!

Nu har det gått någon dag sen jag skrev sist. Det beror på att jag har inte haft tillgång till internet. Efter festandet i torsdags kväll/natt kom jag hem vid 2tiden på natten. Tobbe hade tänt ljus i hela hans hus tillochmed inne på toaletten. Det var så himla mysigt, men så trött som jag var orkade jag inte mysa. Det blev sängdags direkt. Dagen efter vaknade vi utav att tobbes mamma kommer in vi 7tiden och kollade så att vi hade ställt klockan. Eftersom vi skulle åka med 11.11 tåget till sthlm. Ulle(tobbes mamma) skulle åka med ett tidigare tåg, för att hon skulle på ett möte innan. Så vi skulle möta upp henne senare när vi kom fram. Iaf, vi hade glömt att ställa klockan. Så det var bara för mig att klättra ner för tobbes våningsäng hämta mobilen och laddaren till den Bakis som jag var så snurrade det till på vägen ner och upp. Ställde mobilen så vi skulle komma upp i tid och sen somnade vi om.

Några timmar senare satt vi på tåget mot Skövde, för att senare åka med X2000 därifrån. Tågresan gick hyffsat bra. Vi tittade på film hela vägen. Men vi hann inte titta klart på filmen, så det fick bli senare på kvällen. När vi iaf kom fram till stockholm mötte Ulle oss på tågstationen. Därifrån tog vi Tunnelbanan till Odenplan, där hon har sin lägenhet. Vi gick in med väskan och jag bytte om, för att sedan gå ut och titta i affärer. Vi tog tunnelbanan mot Södermalm och gick sedan därifrån tillbaka till Odenplan. Vi gick igenom gamla stan, där vi hittade en affär som sålde silversmycken jättebilligt. Jag blev dö kär i en ring. Jag tittade också på en väska och mönster till min balklänning. Det blev inget shoppande den dagen, bara fönstershoppande. På vägen hem, inte så långt ifrån lägenheten köpte vi en familjepizza som vi skulle dela på. Sedan satt vi i lägenheten hela kvällen och bara tog det lugnt Ingen av oss var sugna på att gå ut. Vi var trötta efter tågresan och den långa promenaden genom stan. Vi gick ut vid halv 3 ungefär och kom tillbaka till lägenheten vid halv 7. Det blev en LÅNG promenad. Kvällen bestod iaf utav vindruvor, bad badkar(tobbe&jag), pizza, fanta och tv tittande. För Ulle blev det lite vin också. Vi gick sedan och la oss ungefär vid 11-12 tiden.

Vaknade på alla hjärtans dag och gav tobbe en kyss. Det var dags att gå upp, klockan var ju ändå 11. Vi kom sedan ut på stan vid halv 1. Vi gick och köpte ringen till mig och väskan. Mönstret till balklänningen skulle Ulle köpa när hon åker dit i veckan igen. På kvällen fixade vi till oss lite för att sedan gå på Wallmans salonger, Golden hits. Det blev Shlagerbaren för våran del. Det var så sjukt roligt. De hade 80-tals kläder i olika former och dansade och sjöng medans vi åt. De hade pannband i dess olika färger, jag frågade därefter våran servitris om jag fick köpa en rosa pannband, men då sa hon att jag kunde få ett. Jag satt sedan med pannbandet hela kvällen. Kvällen var jättebra och alla var nöjda. Det var dags för hemfärd mot Odenplan igen. Sova några timmar för att sedan gå upp och åka tåg i 3 timmar och 40 minuter. Men såklart så blev vi försenade så vi fick sitta på tåget i 25 minuter till. KUL! eller inte. Men det gick bra iaf, jag halvsov genom resan. Sedan hemma i falköping igen åkte vi hem till tobbe för att bara byta om för att sedan ge oss iväg hem till mig och fira min pappa som fyllt år på alla hjärtans dag. Han fick en spikmatta utav mig, tobbe, mina två bröder Linus & Christian och Linus flickvän Jenny. Han hade önskat sig en sådan. Så då fick han en. Han blev jättenöjd. Det var sedan dags för att äta mat som mamma had lagat, JÄTTEGOTT! Efter det blev det glasstårta med kiwi. Tobbe & jag åkte hem vid 9 tiden och tog med oss Virus hem, han hade ju varit hos mamma och pappa medans vi var i Stockholm. Sen blev det Sovdags!

Igår hjälpte Tobbe mig med min blogg, vi snyggade till den och så resultatet blev bra, men jag vill ändra lite till. Tack iaf tobbe för hjälpen! Nu hinner jag inte skriva så mycket mer, för jag ska iväg till skolan igen. Skriver kanske senare igen. Lägger in en bild på min väska och min ring som jag köpte.


Puss & kram
evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test