Model house and High heels.

2009-02-22|12:06:49
Igår orkade jag inte skriva, jag är ledsen. Dagen blev lång igår. Jag var i Göteborg med Linda igår. Hon tog med mig till Model house, för att vara modell för en dag. Båda var skit trött på tåget på väg dit, och när vi kom till Gbg visste vi inte exakt vart vi skulle gå, men som tur var hade Linda skrivit ut en karta. Så tillslut så hittade vi. Det var inte så svårt ändå. Väl där såg vi ut som två slickade katter i håret, och vi var osminkade, för man skulle så klart komma osminkad:S Jag såg förjävlig ut, tur att det inte var någon som jag kända i göteborg. När vi ialla fall hade kommit fram fick vi gå och byta om och sen fylla i 10 stycken personer som vi också tycker ska få vara modeller för en dag. Sen var det dags för oss att bli sminkade. Det var så jädrans skönt, somnade nästan. Efter sminket fick vi fixa våra frisyrer själva. det blev väl sådär tillslut. Håret var fortfarande lite blött efter att ha gått i snöregn på vägen dit. Aja, snabbspolning - Sen fick vi ta kort, posa för kameran och sen var det dags fö att välja bilder. jag blev inte nöjd med alls många, så jag bestämde mig för att inte köpa någon bild. Linda blev däremot nöjd med flera bilder, så hon köpte sina. Det var modelkvalité på hennes, så jag förstår henne att hon tog dem! :) Sen när vi var klara med allt var det dags för att gå därifrån och ta oss till tågstationen. när vi kom fram dit hittade vi inget tåg som gick hem till Falköping igen. vi ringde till Lucas(Lindas pojkvän) för att kolla med han om han kunde kolla tider när tåg åkte hem. Men han hade inte tid med det.. vi ringde upp tobbe för att kolla med honom. Då berättade han att vi precis hade missat 18.02 tåget. Fan! därefter sa han att nästa tåg inte gick förän 20.02 , Suck. Då var det bara för oss att sitta och vänta. Vi gick till Burger king för att få något i magen. Beställde mat och satt sedan och åt och väntade på tåget. Väntan gick ganska fort ändå. Skönt var väl det. Jag var så jädra trött vid det laget. På tåget hem satt vi och tjuvlyssnade på några fjortisar som inte såg sig själva som fjortisar. Det var rätt kul faktiskt att höra om deras problem och deras pojkvänner och flickvänner. Eller inte! När vi kom hem till våran kära stad Falköping drog Linda till Malin och jag åkte hem till tobbe. Vi tittade på Hot chick och sen var det sängen som kallade. Så trött som jag var så somna jag nästan direkt. Skönt!

Ny dag idag. Jag är trött som fan och vill bara lägga mig igen, men fick inte sova längre för tobbe. Så det blir väl bara att ta det lugnt och titta på tv hela dagen. Tittade runt lite på skor på några roliga hemsidor och hittade dessa snygga gladiator skor från Nelly.com som jag vill ha. Ifall någon vill veta så kostar de 299:-.

Nu orkar jag tyvärr inte sitta här mer. Skriver kanske senare när jag vaknar till ordentligt.

puss & kram
evelina

Kommentarer
Postat av: Linda Forsell

Men trevligt hade vi ;) Fan vad trött jag var sen när vi kom hem.. saknar dig i skolan! När kommer du?

2009-02-24 @ 20:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test